| Nome del corso di laurea |
Economia e management del turismo |
| Codice insegnamento |
20006809 |
| Sede |
ASSISI |
| Curriculum |
Comune a tutti i curricula |
| Docente responsabile |
Simone Splendiani |
| Docenti |
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| Ore |
- 63 Ore - Simone Splendiani
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| CFU |
9 |
| Regolamento |
Coorte 2024 |
| Erogato |
Erogato nel 2025/26 |
| Erogato altro regolamento |
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| Attività |
Caratterizzante |
| Ambito |
Aziendale |
| Settore |
SECS-P/08 |
| Anno |
2 |
| Periodo |
Secondo Semestre |
| Tipo insegnamento |
Obbligatorio (Required) |
| Tipo attività |
Attività formativa monodisciplinare |
| Lingua insegnamento |
ITALIANO |
| Contenuti |
Part 1. Defining ospitality and Tourism Marketing and the Marketing Process Part 2. Understanding the Marketplace and Customer Value Part 3. Design Customer Value-Drive Strategy and Mix Part 4. Managing hospitality and Tourism Marketing |
| Testi di riferimento |
Part I. Defining ospitality and Tourism Marketing and the Marketing Process Part II. Understanding the Marketplace and Customer Value Part III. Design Customer Value-Drive Strategy and Mix Part IV. Managing hospitality and Tourism Marketing |
| Obiettivi formativi |
Obiettivo del corso è fornire gli strumenti teorici e applicative del marketing del turismo, sia delle imprese che degli altri soggetti dell'offerta turistica |
| Prerequisiti |
Conoscenze di base in tema di management e economia aziendale. |
| Metodi didattici |
Lezioni frontali, seminari di approfondimento, lavori di gruppo |
| Altre informazioni |
N.B. A supporto del testo in lingua inglese, verranno fornite slide e altro materiale didattico in lingua italiana |
| Modalità di verifica dell'apprendimento |
Colloquio orale o test scritto a domande aperte |
| Programma esteso |
Part I. Defining Hospitality and Tourism Marketing and the Marketing Process 1. Creating Customer Value and Engagement Through Marketing for Hospitality and Tourism 2. Service Marketing Concepts Applied to Marketing for Hospitality and Tourism 3. Marketing Strategy: Partnering to Build Customer Engagement, Value, and Relationships Part II. Understanding the Marketplace and Customer Value 4. Analyzing the Marketing Environment 5. Managing Customer Information to Gain Customer Insights 6. Customer Markets and Consumer Buying Behaviour 7. Organizational Buyer Behaviour 8. Customer-Driven Marketing Strategy: Creating Value for Target Customers Part III. Design Customer Value-Drive Strategy and Mix 9. Designing and Managing Products and Brands: Building Customer Value 10. Internal Marketing 11. Pricing: Understanding and Capturing Customer Value 12. Distribution Channels Delivering Customer Value 13. Engaging Customers and Communicating Customer Value and Advertising 14. Promoting Products: Public Relations and Sales Promotions 15. Professional Sales 16. Direct, Online, Social Media, and Mobile Marketing Part IV. Managing hospitality and Tourism Marketing 17. Destination Marketing 18. Next Year's Marketing Plan |