Insegnamento MARKETING DEL TURISMO

Nome del corso di laurea Economia e management del turismo
Codice insegnamento 20006809
Sede ASSISI
Curriculum Comune a tutti i curricula
Docente responsabile Simone Splendiani
Docenti
  • Simone Splendiani
Ore
  • 63 Ore - Simone Splendiani
CFU 9
Regolamento Coorte 2024
Erogato Erogato nel 2025/26
Erogato altro regolamento
Attività Caratterizzante
Ambito Aziendale
Settore SECS-P/08
Anno 2
Periodo Secondo Semestre
Tipo insegnamento Obbligatorio (Required)
Tipo attività Attività formativa monodisciplinare
Lingua insegnamento ITALIANO
Contenuti Part 1. Defining ospitality and Tourism Marketing and the Marketing Process Part 2. Understanding the Marketplace and Customer Value Part 3. Design Customer Value-Drive Strategy and Mix Part 4. Managing hospitality and Tourism Marketing
Testi di riferimento Part I. Defining ospitality and Tourism Marketing and the Marketing Process Part II. Understanding the Marketplace and Customer Value Part III. Design Customer Value-Drive Strategy and Mix Part IV. Managing hospitality and Tourism Marketing
Obiettivi formativi Obiettivo del corso è fornire gli strumenti teorici e applicative del marketing del turismo, sia delle imprese che degli altri soggetti dell'offerta turistica
Prerequisiti Conoscenze di base in tema di management e economia aziendale.
Metodi didattici Lezioni frontali, seminari di approfondimento, lavori di gruppo
Altre informazioni N.B. A supporto del testo in lingua inglese, verranno fornite slide e altro materiale didattico in lingua italiana
Modalità di verifica dell'apprendimento Colloquio orale o test scritto a domande aperte
Programma esteso Part I. Defining Hospitality and Tourism Marketing and the Marketing Process 1. Creating Customer Value and Engagement Through Marketing for Hospitality and Tourism 2. Service Marketing Concepts Applied to Marketing for Hospitality and Tourism 3. Marketing Strategy: Partnering to Build Customer Engagement, Value, and Relationships Part II. Understanding the Marketplace and Customer Value 4. Analyzing the Marketing Environment 5. Managing Customer Information to Gain Customer Insights 6. Customer Markets and Consumer Buying Behaviour 7. Organizational Buyer Behaviour 8. Customer-Driven Marketing Strategy: Creating Value for Target Customers Part III. Design Customer Value-Drive Strategy and Mix 9. Designing and Managing Products and Brands: Building Customer Value 10. Internal Marketing 11. Pricing: Understanding and Capturing Customer Value 12. Distribution Channels Delivering Customer Value 13. Engaging Customers and Communicating Customer Value and Advertising 14. Promoting Products: Public Relations and Sales Promotions 15. Professional Sales 16. Direct, Online, Social Media, and Mobile Marketing Part IV. Managing hospitality and Tourism Marketing 17. Destination Marketing 18. Next Year's Marketing Plan
Condividi su